Muligheder imod hårtab

Hårtab kan være lettere at skjule for nogle, end for andre. Men hvorfor skal du skjule din tilstand? Ja, det er pinligt og det påvirker dit sociale liv og selvtillid, men nu er der noget, du kan gøre ved det. Det er på tide at droppe parykker, touper og hatte. I denne korte artikel, diskuterer vi nogle af behandlingerne for frontalt hårtab.

Så hvad kan du gøre ved det? Som en start, så lad os nævne to af de mest almindelige årsager til hårtab, der påvirker hårgrænsen.

• Traction alopecia: Hårtab der skyldes belastning af håret. Dette er en almindelig form for hårtab og kan forårsages af hiven i håret, stræk ved elastik, styling eller for megen varme ved hårtørrer eller glattejern.
  • Mandlig mønster skaldethed: Denne form for hårtab er genetisk og nedarves fra enten mødrene eller fædrenes side og resulter i hårtab, primært i kronen, men også i og omkring hårgrænsen.

Typer af behandlinger til rådighed

Heldigvis er der både medicinske og kirurgiske behandlinger der kan hjælpe. Årsagen til hårtab er heldigvis et område, der bliver forsket meget i, i forsøget på at finde ud af, hvad der får håret til at falde af. Indtil videre er der desværre kun ganske få produkter, der er bevist effektive, samt godkendt til behandling af hårtab.

Disse produkter omfatter følgende:

Kirurgiske behandlinger fortsætter med at forbedre resultaterne for patienter hver eneste år. De nuværende tilgængelige muligheder vil kunne tilpasses forskellige præferencer. Hver behandling er ikke egnet til enhver form for hårtab, så lægerne vurderer din tilstand og anbefaler den bedst mulige procedure til din unikke situation. Følgende eksempler på mulige behandlinger er:

Hos Pilorum Hårklinik har vi stor erfaring med behandling af hårtab. Læs mere om dine muligheder på vores hjemmeside, eller kontakt os direkte på 43 10 10 01 eller via kontaktformularen.