Kvindeligt hårtab

Hvad skyldes hårtab hos kvinder?

Der kan være mange og forskelligartede grunde til, at kvinder oplever hårtab. Nogle kvinder oplever f.eks. høje tindinger eller tyndt hår på toppen af hovedet. Andre oplever en generel fortynding af hele håret. Uanset din situation har vi her samlet en guide til dig, der ønsker at finde frem til årsagen for dit hårtab.

Læs mere om de forskellige hårsygdomme herunder, og diagnosticer dig selv.

Behandlingstyper for kvinder

Tag kontakt og få et tilbud

Det er gratis og uforpligtende at høre mere om dine muligheder

Udfyld kontaktformular her

Ved at trykke 'Send' accepterer du Pilorum privatlivspolitik

Kvindeligt hårtab Guide ­- Diagnosticer dit hårtab

Diagnosticér dit mandlige hårtab selv!

Mandligt hårtab er ofte et ømt emne, der kan skyldes en lang række af forskellige årsager. Her på siden giver vi en guide om mandligt hårtab med beskrivelser af forskellige sygdomme, der kan føre til hårtab, så du selv kan finde frem til, hvad der netop har forårsaget din situation. Benyt vores guide, diagnosticer dit hårtab og find frem til den bedste behandlingsform, der passer til dig og dine hårtabsudfordringer.

Læs alt om hårtab hos mænd og mandligt hårtab her!

Sygdomme der kan føre til hårtab

Generelt om mandligt hårtab

Mange mænd oplever på et tidspunkt i livet at håret tynder ud eller måske helt forsvinder. Der findes et hav af forskellige faktorer som spiller ind. Du kan læse mere om mandligt hårtab her.

Skaldethed / Androgen Alopeci

Den mest hyppige form for skaldethed hos mænd er Androgen Alopeci. Der findes forskellige måder man kan behandle det på, du kan læse mere om Skaldethed (Androgen Alopeci) og hvad man kan gøre ved dét her.

Alopecia Areata / Pletskaldethed

Alopecia Totatlis / Alopecia Universalis

Alopecia Totalis er en tilstand der med tiden vil føre til fuldstændig hårtab på hovedet. Alopecia Universalis er den mest sjældne af de forskellige Alopecia-tilstande. Alopecia Universalis omhandler hårtab på både hovedet og krop.
    Du kan læse mere om begge tilstande her.

Telogen Effluvium

En form for reaktivt hårtab, der oftest forårsages af stress eller en traumatisk hændelse. Derfor er denne også oftest en midlertidig tilstand. Du kan læse mere om Telogen Effluvium her.

placeholder

Sporadisk hårtab (Kronisk telogen Effluvium)

En tilstand hvor Telogen Effluvium er blevet kronisk. Du kan læse mere om tilstanden, og hvad man kan gøre ved det her.

Traction Alopeci

Hårtab der forsages af pres og slid på hårrødderne. Læs mere om de mest hyppige årsager til Traction Alopeci og behandlingsformer her.

Trikotillomani

Hårtab som følge af at have trukket sit eget hår ud gentagne gange. Denne tilstand er forbundet med noget psykologisk, og ofte er det tvangstanker der medfører at personer hiver deres hår ud. Du kan læse mere om trikotillomani og mulighederne for behandling her.

Follicular Dengeneration Syndrome / Scarring Alopecia

En ofte aggressiv og mere permanent form for hårtab. Læs mere om tilstanden her på siden.

Lupus (SLE)

I forbindelse med sygdommen opstår der ofte udslæt, der kan føre til hårtab.

Kontakt arrow-right